FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania
2017-07-10 dbl_wp Aktualności

Pomimo, że wynajem odzieży roboczej jest bardzo wygodnym i przejrzystym rozwiązaniem w kwestii zaopatrywania pracowników w ubrania do pracy, temat ten nadal budzi wiele pytań. Dlatego postanowiliśmy zebrać te najczęściej zadawane i krótko na nie odpowiedzieć.

1. Na czym polega wynajem odzieży roboczej?

Wyposażenie pracowników w odzież roboczą to proces, który może angażować wiele zasobów przedsiębiorstwa. Oto niektóre z wyzwań, przed którymi stoi firma, gdy chce sama obsługiwać kwestie związane z odzieżą:
– zakup właściwych ubrań roboczych dla każdego stanowiska,
– dobór rozmiarów odzieży dla każdego pracownika,
– śledzenie i wymiana zużytej odzieży,
– zakup odzieży dla nowych pracowników,
– naprawa uszkodzeń odzieży,
– ewidencja i rozliczanie pracowników z pobranej i zwróconej odzieży (zapobieganie kradzieży i  zniszczeniom),
– magazynowanie i dystrybucja odzieży,
– zgodność dostarczonej pracownikom odzieży roboczej z przepisami prawa.
W ramach usługi wynajmu odzieży roboczej wszystkie wymienione zadania przejmuje na siebie DBL. DBL doradzaja przy wyborze odzieży, kupuje ją oraz serwisuje. Klient tylko korzysta z ubrań roboczych.

2. Do kogo należy odzież?
Odzież przez cały okres trwania umowy jest własnością DBL, a pracownicy firmy Klienta tylko ją użytkują, dlatego naszym obowiązkiem jest weryfikowanie stanu odzieży i pilnowanie, aby spełniała wszystkie niezbędne wymogi.

3. Kto ponosi odpowiedzialność za odzież w przypadku kontroli?
DBL ponosi odpowiedzialność za serwisowaną odzież roboczą. Obsługa odzieży roboczej przez DBL odbywa się z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa. W związku z tym na bieżąco śledzimy stan prawny w tym zakresie i proponujemy swoim Klientom rozwiązania zgodne z wymogami. Ponadto naszym obowiązkiem jest każdorazowe sprawdzanie stanu odzieży. Dzięki temu, w przypadku jakiejkolwiek kontroli, są Państwo bezpieczni w zakresie odzieży roboczej.

4. Używamy specjalistycznej/niestandardowej odzieży. Czy wynajem jest dla nas?
Oczywiście. W takim wypadku wynajem odzieży roboczej sprawdza się doskonale. W naszym asortymencie znalazły się setki wzorów odzieży ochronnej i roboczej, dostosowanej do różnych stanowisk pracy. Ponadto ze swojej strony zapewniamy profesjonalne czyszczenie i konserwację tej odzieży. Tylko odpowiednia pielęgnacja sprawia, że ubrania nie tracą swoich właściwości ochronnych.

5. Czy wynajem odzieży roboczej sprawdzi się w przypadku, gdy w firmie występują częste zmiany w liczbie personelu?
Wiemy, że częste zmiany liczby pracowników stanowią duże wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za odzież roboczą, dlatego obsługujemy również firmy, w których występuje duża zmienność liczby pracowników. Nie muszą Państwo kupować nowej odzieży, gdy liczba pracowników rośnie i magazynować odzieży niewykorzystanej, gdy liczba pracowników się zmniejsza.

6. Skąd mam wiedzieć, jaki rodzaj odzieży zamówić lub jaki wybrać rozmiar?
Do naszych obowiązków należy wsparcie w wyborze odpowiedniej odzieży ochronnej i roboczej. Nasi pracownicy pomagają również dobrać odpowiednie rozmiary ubrań. Pracownik DBL dokona również rekomendacji właściwych strojów roboczych dla danego stanowiska (z uwzględnieniem specyfiki stanowiska i obowiązujących przepisów prawa).

7. Czy DBL korzysta z ekologicznych rozwiązań?
DBL korzysta z pralni wodnych, w których używane są wyłącznie środki biodegradowalne, które dodatkowo są filtrowane i zatrzymywane, przez co nie dostają się do środowiska. Ponadto korzystamy z technologii pozwalającej oczyszczać wodę i używać jej do ponownego prania np. mat wejściowych.

8. Ile kosztuje wynajem odzieży roboczej? Jaka jest cena tej usługi?
Każda oferta dopasowana jest indywidualnie do potrzeb Klienta. Jeśli są Państwo chcieliby zapoznać się z naszą ofertą cenową prosimy o wysłanie wiadomości na adres mailowy zapytania@dbl.com.pl bądź kontakt za pomocą formularza na naszej stronie.

9. Co dzieje się ze zużytą odzieżą?
DBL utylizuje zużytą odzież roboczą, a w jej miejsce dostarcza Klientowi nowe ubrania robocze.

10. Czy mam możliwość wglądu do aktualnych informacji dotyczących ilości odzieży w użyciu?
Tak. Ze swojej strony DBL udostępnia Portal Klienta. Po otrzymaniu dostępu do portalu klient ma możliwość wglądu do informacji m.in. na temat listy personalnej pracowników oraz odzieży, z jakiej korzystają. Ponadto platforma umożliwia np. wprowadzanie zmian w liście pracowników oraz asortymencie odzieży.

11. Skąd pracownik ma pewność, że używa swojej odzieży?
Każda sztuka odzieży oznakowana jest indywidualnym kodem kreskowym oraz imieniem i nazwiskiem osoby, która z niej korzysta. Kod kreskowy pomaga nam przyporządkować odzież dla danego pracownika.

12. W naszej firmie nie ma miejsca na szafki. Czy państwa usługa jest dla nas?
Oczywiście. Oferujemy dwa systemy przechowywania odzieży roboczej. Jednym z nich jest system dostawy odzieży posegregowanej według nazwisk pracowników. Przy takim rozwiązaniu odzież od naszego kierowcy odbiera np. osoba upoważniona ze strony klienta, a następnie przekazuje ją pracownikom.

Jeśli mają Państwo jakieś pytania dotyczące usług świadczonych przez DBL zapraszamy do kontaktu.